Антимонопольний комітет України заборонив українським мобільним операторам поширювати рекламу власних послуг з неповними даними щодо їхньої вартості. Про це «proUA» повідомили у прес-службі АМКУ. Зокрема заборона стосується операторів: ЗАТ «Українські радіосистеми», ТОВ «Голден Телеком» і ВАТ «Укртелеком», в особі філії «Утел». Оператори мобільного зв’язку повинні також усунути причини й умови, які призводили до введення споживачів в оману.
Як встановив комітет, реклама операторів могла вводити споживачів в оману щодо реальних витрат, яких доведеться зазнати під час отримання послуг мобільного зв’язку. На веб-сайтах компаній та в рекламі тарифних планів операторів інформація щодо обов’язкового збору до Пенсійного фонду міститься в примітках, що у більшості випадків подана значно меншим шрифтом, ніж ключові дані щодо тарифів.
Крім того, ЗАТ «Українські радіосистеми», ЗАТ «Київстар Дж.Ес.Ем.», ЗАТ «Український мобільний зв’язок» і ТОВ «Астеліт», рекламуючи так звані «нульові» тарифи, не зазначали повних умов, за яких ці тарифи діють.
Повноважні представники компаній під час засідання комітету, на якому прийнято це рішення, одностайно визнали факти поширення «оманливої» реклами та зобов’язалися не вчиняти подібних дій у подальшому.
У зв’язку з цим комітет зобов’язав компанії надати впродовж десяти днів вичерпну інформацію про вжиті заходи, після чого прийматиметься рішення про закриття провадження у справах щодо операторів мобільного зв’язку.
«Те, що оператори мобільного зв’язку безумовно погодилися виконати в найкоротший термін вимоги Антимонопольного комітету, націлені на захист інтересів мільйонів українських споживачів, комітет врахував, приймаючи рішення без застосування штрафних санкцій. «Оманлива» реклама повинна зникнути в Україні «як клас», як я вже казав, і сфера мобільного зв’язку має стати яскравим прикладом у цьому для інших галузей економіки, передусім, фармацевтики, продуктів харчування, банківських і фінансових послуг», – прокоментував прийняте рішення в.о. голови комітету Олександр Мельниченко.
Нагадаємо, раніше Антимонопольний комітет рекомендував операторам мобільного зв’язку - компаніям «Астеліт» (бренд Life:), «Український мобільний зв’язок» (бренд МТС) і «Київстар» припинити розповсюдження реклами, що містить неповну інформацію про тарифні плани компаній.